Guildos - 03-12-2012 15:44:42

Wstęp

Bardzo często poruszany temat na różnych forach, jedni mówią, że coś daje, inni, że nic nie daje, a może nawet niszczy w jakimś tam stopniu silnik. Różnica tez bierze się zwyczajnie z braku pewnej wiedzy na temat.Chodzi to oczywiście o wiedzę dotyczącą dolotu itd...

Co zmienia filtr?


Zmienia on dosyć znacząco długość dolotu, gdyż jest on krótki w porównaniu z zwykłą "puszką" oraz najczęściej jest on montowany bezpośrednio na gaźniku. Co sprawia, że moc maksymalna jest osiągana na wyższych obrotach, dlatego też tej mocy przybywa. Niemalże tai sam efekt możemy uzyskać po skróceniu zwykłego filtra powietrza, oczywiście jeżeli mamy małą "puszeczkę" i wystarczy tylko uciąć mocowanie z gaźnikiem. Jak wyliczyć o ile może podnieść moc? Dam wzory dla podwyższenia najmocniejszych obrotów dla momentu obrotowego 2 Nm, 10 Nm i 50 Nm :)

http://www.promoto.pun.pl/_fora/promoto/gallery/4_1354545503.jpg



To na dole to nie są obroty, nie wiem czemu mi się tak zrobiło :)

Jak widać uzyskać można naprawdę wiele :) Pamiętać należy o tym, że gdy moc jest na wysokich obrotach to tracimy ją na niskich, i na odwrót :) Więc jazda na krótkim dolocie jest troch ę droga, ponieważ wyższe obroty = większe zapotrzebowanie na paliwo :)

A co do psucia silnika, bo przepuszcza brudy, to powiem tak: w filtrach gąbkowych jest ta sama gąbka co w zwykłych, a jeżeli filtr dodatkowo jest obudowany to miód :)

Kamko5 - 03-12-2012 16:53:03

w quadzie jeżdże bez filtra i co miesiąc czyszczę gażnik i jest git :)

zetka50 - 03-12-2012 19:03:05

Ja właśnie będę zmieniał na stożek jednym minusem stożka jest  jak nie jest  w obudowie to w czasie deszczu może dostać się woda

Guildos - 03-12-2012 19:52:37

No niestety :(

Zecio - 28-12-2012 12:34:06

Tylko po zmianie pamiętajcie o regulacji gaźnika!

GotLink.plhiena